Проект « Нам без книг ніяк не можна»
Паспорт проекту
Назва: Людина без книги, як криниця без води
Виконавці: Бібліотекар, учнів 5-6класів
Анотація
Проект направлений на пошукову роботу учнів, формування в них пізнавального інтересу до книги, її історії;
розвиток творчих здібностей, виховання розумової, відповідальноЇ, організованої особистості.
Проект носить інформаційно - творчий характер
Жанр: творчі роботи учнів
Склад портфоліо:
Завдання для учнів
Розробка свята
Опорний матеріал
Творчі роботи дітей
Опис проекту:
Актуальність
Сьогоднішні діти тягнуться до комп’ютерних технологій. Це наслідок сьогодення. Проте не слід забувати, що ігнорування здобутків минулого щодо книжкової культури та її історичних коренів є небезпечним. Вчителю важливо сприяти усвідомленню дітьми книги як культурного і духовного явиша, а шлях її створення відображає розвиток науки і техніки.
Мета: ознайомити учнів із тим, як книжка прийшла до людей; розкрити значення книги в житті людини; викликати інтерес до читання; розвивати творчі здібності, артистизм, зв’язне мовлення; активно залучати до творчого процесу батьків; виховувати любов до книжки, дбайливе ставлення до неї.
Завдання:стимулювати пізнавальну активність і самостійність;спонукати учнів до пошукової роботи; заохочувати до спілкування, роздумів, до постійного зацікавленого читання;
мотивувати необхідність спілкування з книгою;
вчити цінувати книгу, відчувати в ній щоденну потребу
ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
ПРОЕКТ
«Сучасний читач і бібліотека»
Керівник проекту: бібліотекар
Учасники проекту: учні 7-8 класу.
Тип проекту: інформаційно-пізнавальний проект.
Мета й завдання проекту:
Ø сформувати у школярів загальне уявлення про бібліотеку, багатство та розмаїття її книжкового світу;
Ø допомогти учням зрозуміти значення книги в житті людини;
Ø зацікавити учнів читанням, як захоплюючим процесом поповнення знань;
Ø розвивати навички самостійної роботи з книгою;
Ø довести необхідність культури розумової праці, культури читання.
Ключове питання: Чи вміємо ми читати?
Тематичні питання:
1. Читання - це творчість?
2. Чи потрібно читати все і про все?
3. Чи необхідне попереднє ознайомлення з книгою перед початком читання?
4. Чи ефективне читання без мислення і уяви?
5. Книга і комп'ютер: союз чи конкуренція?
6. Начитана людина - це культурна людина?
Змістові питання:
1. Що потрібно знати про бібліотеку?
2. Як людина стає читачем?
3. Процес читання: що це таке?
4. Культурний читач: який він?
Актуальність:
Час формує нове покоління читачів. Потік інформації дуже великий і стрімкий. Розвиток новітніх технологій потребує набагато кращого вміння читати, ніж раніше. Необхідно навчити школярів здобувати й обробляти інформацію, оцінювати її. А це, у свою чергу, потребує збільшення темпу читання, швидкості розуміння і прийняття рішення. Тож читання стає основою освіти й самоосвіти, безперервною навичкою навчання людини протягом усього життя. Процес читання – творчий процес, в якому читач – не пасивний споглядач, він по-своєму інтерпретує написаний текст згідно зі своїм світосприйманням, знаннями, переживаннями. Читацька культура є складовою загальної культури особистості. Адже сформовані читацькі вміння – запорука читацької компетентності. Основним завданням шкільної бібліотеки є виховання культури читання, а отже, і підвищення рівня читацької компетентності. Проблема читання залишається актуальною і саме тому учням 7-8 класів було запропоновано прийняти участь в розробці інформаційно-пізнавального проекту «Сучасний читач і бібліотека».
Термін дії проекту: жовтень – листопад.
План реалізації проекту:
1. Скласти перелік питань для розкриття теми проекту.
2. Організація груп і розподіл завдань між групами.
3. Визначення джерел інформації, її збирання.
4. Аналіз і систематизація одержаної інформації.
5. Оформлення результатів у друкованому вигляді.
6. Проведення презентацій робіт творчих груп.
7. Загальне обговорення результатів проекту.