Четвер, 21.11.2024, 08:42
Вітаю Вас Школяр | RSS

Мурафський ліцей Краснокутської селищної ради Богодухівського району

Меню сайту
Кошик
Форма входу
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Поради для батьків

 

 

    Часто батьки стурбовані проявами дитячих страхів. Ці страхи характерні для певного віку і є показником повноцінного розвитку емоційної сфери дитини. Для здорового, нормально розвиненого малюка переляк і страх – природна реакція, що проявляється в процесі пізнання оточуючого світу. В дошкільному віці страхи виникають частіше, ніж у подальші роки. Для кожного віку характерні свої страхи.

• У 2 роки виникає страх раптової, неочікуваної появи незнайомого різкого звуку, болю, висоти, самотності, може виникнути страх перед тваринами, транспортом, що рухається. Частіше за все малюк цього віку боїться темряви.

• У 3 роки з’являється страх перед покаранням.

• Від 3 до 5 років багато хто з дітей боїться казкових персонажів (частіше Бабу-ягу, Кощія, уявних „монстрів”), болю, неочікуваних звуків, води, транспорту, самотності, темряви і замкнутого простору.

• У 6 років інколи з’являється страх смерті (власної та батьків), він проявляється не прямо, а в боязні нападів, пожеж, стихій.

     Дошкільники дуже чуттєво реагують на конфлікти в родині – це посилює страхи. Нерідко страхи проявляються при хворобах когось із дорослих в сім’ї, операціях.

    Перераховані страхи мають тимчасовий, перехідний, віковий характер, з ними не треба боротися, просто підтримуйте і заспокоюйте малюка, приймаючи таку особливість його психічного розвитку.

 

     Однак бувають інші страхи, що називаються невротичними. В їх основі – психічна травма, невміння дорослого впоратися з віковими проблемами дитини, жорстокість у відносинах, конфлікти у сім’ї, висока тривожність у батьків. Такі страхи самі не проходять, необхідна допомога спеціалістів (психолога, психотерапевта), зміна стилю виховання. Допомагають подолати страхи ігрові методики-корекції: малювання страхів; складання казкових історій з доброю кінцівкою і програвання їх у сім’ї.

      Якщо в дитини неспокійний сон з кошмарами, їй важко засинати, вона страшиться темряви, у неї занижена самооцінка, це означає, що дитина чогось боїться.

 

 

Як уникнути виникнення й закріплення страхів:

• Ніколи не зачиняйте малюка в темній незнайомій кімнаті.

• Не залякуйте дитину (віддам чужій тітці, прийде Баба-яга і забере тебе, не підходь, собака вкусить тощо).

• Перетворюйте злих героїв на добрих (вигадуйте казки – як Баба-яга стала хорошою, як павучок допоміг дівчинці вийти з лісу…).

• Не перенавантажуйте фантазію дитини: іграшки мають відповідати віку, виключіть з дитячого перегляду агресивні фільми та мультфільми, обережно відбирайте книги для читання (у 3 роки дитина може злякатися вовка з „Червоної Шапочки”, а 2-річному малюкові ні до чого купувати робота зі зброєю чи крокодила з роззявленою пащею).

• Заздалегідь готуйте дитину до садочка і школи.

• Підвищуйте самооцінку малюка.

• Подолайте власні страхи (перед транспортом, ліфтом, собакою тощо) і не заражайте ними дітей.

• Враховуйте, що більш за все схильні до розвитку страхів емоційно-чуттєві та вразливі діти, а також діти, у яких дуже добре розвинена уява.

• Заохочуйте розвиток самостійності, нехай малюк відчує, що він багато вміє, багато знає.

 

 

Поради батькам

щодо запобігання шкільної дезадаптації

 

  1. формуйте позитивне ставлення до школи;
  2. виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини;
  3. формуйте адекватну самооцінку;
  4. не перенавантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою;
  5. навчайте етичних норм спілкування з однолітками та дорослими;
  6. привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати 6-річній дитині;
  7. частіше хваліть, а не докоряйте, пам’ятайте, що кожна дитина має право на помилку;
  8. частіше згадуйте себе у дошкільному віці;
  9. любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, яка вона є!

 

 

 

 

Якщо дитина неохоче сідає за підручники, намагається відкласти все на останній момент чи взагалі ухиляється від виконання домашнього завдання, батьки найчастіше вважають , що їх дитина «ліниться». Але ж чому ж тоді у «ледаря» вистачає витримки та цікавості допомагати мамі готувати пиріжки, читати «незадану літературу»?

Причин тут може бути декілька.

  1. Ваша дитина боїться невдачі, поганої оцінки: тому що в школі часто порівнюють з іншими учнями. Поясніть їй, що здібності у всіх дітей різні, і важливо намагатися робити все так добре, як ти можеш, а не як може хтось інший.

 

  1. Індивідуальні особливості. Можливо,їй важко даються точні предмети чи музика. Спробуйте зацікавити свою дитину самі.

 

  1. Вашій дитині не вистачає батьківської уваги – І вона намагається таким чином її завоювати. Важливо дати дитині зрозуміти: ви цікавитесь нею тоді, коли в школі  «як завжди все добре!»

 

Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 55
Block title
Block content
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
Категорії розділу
Методична копілка [1]
Методична копілка