СТЕРЕОТИП (ГРЕЦ. STEREOS – ТВЕРДИЙ, TYPOS – ВІДБИТОК) – СТІЙКИЙ І СПРОЩЕНИЙ ОБРАЗ ЛЮДИНИ АБО ЯВИЩА, СФОРМОВАНИЙ ПІД ВПЛИВОМ СОЦІУМУ АБО ВЛАСНОГО ДОСВІДУ; ТОБТО, ЩО ПОВТОРЮЄТЬСЯ, ЩО НАСЛІДУЮТЬ І ЧОГО ДОТРИМУЮТЬСЯ.
Позитивий бік:
Ø вони роблять картину світу більш зрозумілою та упорядкованою;
Øспрощують процес побудови образу іншої людини, дають змогу вступати у контакти з людьми різного віку, статі, різної соціальної і професійної приналежності; слугують гарантією самоповаги;
Øпроектують у зовнішній світ усвідомлення наших цінностей
НЕДОЛІКИ:
- СТАНДАРТИЗУЮТЬ ПРОЦЕС СПІЛКУВАННЯ; ОБМЕЖУЮТЬ МОЖЛИВІСТЬ ПІЗНАННЯ НОВОГО, ЩО ВИХОДИТЬ ЗА МЕЖІ ЗВИЧНИХ ПОНЯТЬ АБО СУПЕРЕЧИТЬ ЇМ;
- СПРИЯЮТЬ ФОРМУВАННЮ ХИБНИХ УЯВЛЕНЬ, УПЕРЕДЖЕНЬ.
- ЧАСТО СТЕРЕОТИПНЕ МИСЛЕННЯ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ЯК МЕТОД ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ ТА МАНІПУЛЯЦІЙ, ЗОКРЕМА, НА СИЛІ СТЕРЕОТИПІВ БАЗУЄТЬСЯ КОМЕРЦІЙНА РЕКЛАМА.
- СТАНДАРТИЗУЮТЬ ПРОЦЕС СПІЛКУВАННЯ; ОБМЕЖУЮТЬ МОЖЛИВІСТЬ ПІЗНАННЯ НОВОГО, ЩО ВИХОДИТЬ ЗА МЕЖІ ЗВИЧНИХ ПОНЯТЬ АБО СУПЕРЕЧИТЬ ЇМ;
- СПРИЯЮТЬ ФОРМУВАННЮ ХИБНИХ УЯВЛЕНЬ, УПЕРЕДЖЕНЬ.
- ЧАСТО СТЕРЕОТИПНЕ МИСЛЕННЯ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ЯК МЕТОД ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ ТА МАНІПУЛЯЦІЙ, ЗОКРЕМА, НА СИЛІ СТЕРЕОТИПІВ БАЗУЄТЬСЯ КОМЕРЦІЙНА РЕКЛАМА.
Посилання на презентацію "Стереотипи" http://dfiles.ru/files/cqys0i6zf
Практичний психолог
Мурафської ЗОШ І-ІІІ ст.
В’юнник О. А.